Stratejik karar destek mekanizmanızın temellerini sağlam atmak için 360 derece Analitik Vizyon stratejimiz ve deneyimimiz ile yanınızdayız.

Günümüzde birbiri ile bağlantılı milyarlarca cihaz zetabyte büyüklüğünde veri üretiyor. Bir tarafta yapısal verilerimiz diğer tarafta yapısal olmayan verilerimiz. Yapısal verilerin içerisinde keşfetmemiz gereken, öğrenme sürecimizi geliştirecek ve karar yapılarımıza entegre etmemiz gereken pek çok bilgi gizli. Metin, resim, video’ları içeren yapısal olmayan veriler resme eklendiğinde kişiliği, duyguları anlamak ve daha kişisel öneriler yapmak mümkün.

Dijitalleşme organizasyonların, kurumların ellerindeki verileri işlerine dair daha iyi sonuçlar elde etmek için kullanabilme yetenekleri gerektiriyor. Dijitalleşme sayesinde veriler her geçen gün çeşitleniyor. The Weather Company, dijitalleşmenin sağladığı imkanları kullanarak 240.000’den fazla hava istasyonundan hava durumu verisi, 20 milyon cihazdan lokasyon verisi, 15 milyon akıllı telefondan basınç verisi, her gün 50.000 uçuştan atmosferik veri sağlamakta ve Forecast modelleri ile 15 dakikada bir 2,2 milyar lokasyon için hava tahmin sonucu yayınlamakta.

Dijitalleşme ve veri bilimi (yapay zeka, makine öğrenmesi, öngörüsel analizler, veri madenciliği, istatistik, …) sayesinde müşterilerimiz ile olan etkileşimlerimiz her geçen gün daha interaktif hale geliyor. Bunun alt yapısında çok ciddi bir analitik yapılanma olması gerekiyor ki etkileşimlerimiz hedef odaklı olabilsin ve en önemlisi bu etkileşimler müşterilerimizin bize olan bağlılığını arttırırken bizim açımızdan da karlı bir etkileşim olsun. Dijitalleşme ile moda dünyasında online alışveriş yaparken e-ticaret sitesi beğenebileceğimiz ürünleri bize önererek vaktimizi efektif kullanmamızı sağlayabiliyor. Dijitalleşme sayesinde periyodik bakım yerine kullanım karakteristiğimiz modellenerek öngörülen bakım kavramı ile maliyetlerimiz azalırken beklenmeyen durumlarla karşılaşma riskimiz azalıyor. Sigorta şirketleri müşterilerine kullanım modellerine göre gerçek zamanlı sigorta önerileri yapabiliyorlar.

AIMS Analitik Bilgi Yönetimi Çözümleri olarak (eski adımız SPSS Türkiye) ülkemizde 2000 yılından günümüze veri bilimi konusunda çalışan, analitik bilgiye dayalı öngörüsel karar vermenin dinamiklerini şekillendiren, dünya çapında ödül alan projelere imza atan ve her geçen yıl şirketlerin başarısına sağladığımız katkı ile büyüyen bir şirketiz. AIMS olarak “360º Analitik Vizyon” stratejimiz ile şirketlerin işleyişlerinin her aşamasında toplanan ham verileri aksiyon alınabilir bilgiye dönüştürerek kurum ve kuruluşların işleyişlerinin her aşamasında doğru zamanda doğru kararlar almasını hedefliyoruz. 1950’li yıllarda dünya literatürüne giren Yapay Zeka kavramı, 1980’li yıllarda Makine Öğrenmesi ile geliştirildi. 2010 yılından sonra ise derinlemesine öğrenme kavramı gündemimize girdi. Günümüzde dijitalleşme sayesinde veri hiç olmadığı kadar çeşitli ve günümüz teknolojisinde yüksek grafik işlem birimi (GPU) ve yüksek merkezi işlem birimi (CPU) ile çok katmanlı ağlar üzerinden kendini eğiten, öğrendiğini uygulayan ve uygulama sonuçlarından kendini iyileştiren analitik yapılar kurmak mümkün. Kullandığımız kavramlar yapay zeka, öngörüsel analizler, analitik, makine öğrenmesi, derin öğrenme, veri bilimi, vb. çeşitli. Kullanılan algoritmalar lojistik regresyon gibi istatistik kökenli olanlar ve Bayesian modelleme, karar ağaçları, SVM gibi makine öğrenmesi kökenli yöntemler. Kavramlar çeşitli ancak hedef aynı. Amaç doğru zamanda doğru karar alabilmek ve doğru noktadan aksiyon alabilmek.

AIMS Analitik Bilgi Yönetimi Çözümleri olarak Rakiplerimizden farkımız gerçekleştirdiğimiz analitik projelerin yüksek yatırım geri dönüşü ile başarıya ulaşması. Başarımızı bilgi birikimimize, farklı sektörlerde farklı uygulama alanlarında edindiğimiz deneyimlerimize, “Önce Eğitim” anlayışımız ile bir projeye başlamadan önce projeye dahil olacak proje paydaşlarımıza verdiğimiz nitelikli eğitimlere, proje metodolojimize ve en önemlisi ekibimize borçluyuz.1998 yılından günümüze, AIMS çatısı altında ise 2000 yılından günümüze «Analitik Dünyanın» gelişimi için çalışıyoruz. «Terzi Usulü Analitik Projeler» yaklaşımını kurumlara entegre ediyoruz. Kuruluşların analitik varlıklarına sahip çıkması ve analitik varlıklarını dinamik yönetmesi konusunda sektörü eğitmeye çalışıyoruz. Kapalı kutu olarak geliştirilen analitik modellerin kurumlar için fayda sağlayamadığını müşterilerimizin deneyimi ile görüyoruz. Analitik çalışmalar iş yapış şeklimizi evrimleştiriyor, karar alma süreçlerimizi ve uygulamalarımızı değiştiriyor, elde edilen sonuç veriler hızla değişiyor buda mevcut modellerin güncellenmesi ve yeni modeller geliştirilmesini gerektiriyor. Kapalı kutu modelleme yaklaşımı yapay zekanın felsefesine aykırı bir yaklaşım ve müşterilerimizin deneyimleri de bu yaklaşımın fayda sağlamadığını açıkça gösteriyor. AIMS olarak başarı odaklı proje stratejimizde ilk adımımız proje paydaşlarımızı eğitmek ve bizim ilgili sektör ve uygulama alanındaki bilgi ve deneyim birikimimizi müşterimiz iş ekiplerinin kendi şirketlerindeki iş hedefleri, ihtiyaçları ve deneyimleri ile entegre etmek oluyor. Proje süresince ve proje bitiminde proje ekibine bilgi aktarımı yapıyoruz ki kurulan analitik yapı canlı bir yapı olabilsin.

Müşterilerimizin başarısı bizim gururumuz. 2017 yılında “Retail Banker International” tarafından düzenlenen “2017 Global Retail Banking Awards” programında “En İyi Veri Analitiği Kullanımı (Best Use of Data Analytics)” ödülünü «Operasyonel Segmentasyon ve Hizmet Seviyesi Standardizasyonu» projesi ile Türkiye Ziraat Bankası kazandı.

Hedefimiz ülkemizde veri biliminin başarılı uygulamalarının yaygınlaşması, 1050’li yıllardan günümüze gelişen Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenme kavramlarının başarılı uygulamalara dönüşmesinde kilit rol almaya devam etmek.

İster Analitik Yol Haritası tasarımı aşamasından analitik karar alma süreçlerinin entegrasyonuna kadar bütün süreçlerde ister sürecin başlangıç adımlarında AIMS desteğini alabilirsiniz.

Bizlere olan güveni, birlikte geliştirdiğimiz ve keyifle çalıştığımız projeler için bütün müşterilerimize teşekkür ediyoruz.

 

+

Yıllık Tecrübe

+

Farklı Sektör

+

Müşteri

+

Eğitim Katılımcısı

+

Analitik Proje