SEKTÖREL ÇÖZÜMLER

Bankacılık & Finans

Şirket birleşmeleri, küreselleşme, artan rekabet ve yeni düzenleyici koşullar gibi pazarı etkileyen güçler bankacılık & finans sektörünü radikal şekilde değiştirmektedir. Bu karışıklıklardan sıyrılıp başarılı olabilmek icin lider finans şirketleri müşteri, işleyiş ve personele dair verilerin içerisindeki gizli bilgilere dayalı karar süreçleri geliştirmenin önemini kavramışlardır. Karlılık oranlarının azaldığı, risk seviyelerinin artış gösterdiği…

İNCELE

Sigorta

Sigorta şirketleri, müşterilerinin rakiplerine geçmesini engellemek ve müşteri karlılığını arttırmak için “müşteri kazanımı” ve “çapraz satış” kampanyaları düzenlemektedir. Sigorta şirketlerinin kârlılıklarını arttırabilmesinde en önemli faktörler düşük maliyetli ve odaklı pazarlama stratejileri ile düşük risk gruplarına yönelik pazarlama…

İNCELE

Perakende

Kasalardan yapılan işlemlerin sesi, her işlemde çoğu zaman birden fazla ürün fiyatının girişi ile her bir işlemde miktarı artan ham veri. Bütün kuruluşlar gibi perakende sektöründe de bu veriler veri tabanlarında saklanıyor ve firmaya rekabet avantajı sağlayacak nitelikli BİLGİ bu ham verilerin içerisinde gizli. Nitelikli bilgi, kuruma müşteri odaklı olma, hilekârlıkla mücadele etme, maliyetlerini etkin yönetme ve hızlı, etkin ve doğru kararlar alma…

İNCELE

Telekomünikasyon

Telekom sektörü numara taşınabilirliği, 3. kuşak lisansları gibi yeni düzenleyici koşullar ile gün geçtikçe rekabetin daha da yoğun hale geldiği, yeni çıkan ürünler ve gelişen teknoloji ile birlikte kriz ortamında dahi büyüme potansiyelini içeren bir sektör özelliğine sahiptir. Telekom sektöründe servis ve iletişim kalitesinin sürekli yüksek seviyede tutulması…

İNCELE

Sağlık

İnsan sağlığı ile ilgili verilen hizmetlerde hatanın telafisi bulunmamaktadır. Sağlık hizmeti veren kurumların, yüksek kalite standartlarında hizmet verebilmeleri için “tedavi”, “pazarlama”, “planlama”, “yönetim” aşamalarında “BİLGİ”’ye dayalı nitelikli karar alma süreçlerini oluşturmaları gerekmektedir. Bir sağlık kurumunun gerçekleştirdiği en önemli görevlerden birisi hasta tedavi sonuçlarının izlenmesidir. Öngörüsel analizler sayesinde tedavi…

İNCELE

Üretim

Üretim yapan kuruluşlar karlılıklarını sürdürebilmek için büyük miktarlardaki envanteri yönetmek, çok sayıda ürün üretmek, kalite standartlarını sağlamak, çok sayıda tedarikçi ile pazarlık etmek, yeni müşteriler kazanmak, müşterilerini memnun etmek ve nitelikli müşterilerini elde tutmak zorundadırlar. Üretim şirketleri farklı sipariş modellerinin değerlendirilmesi, stok miktarının doğru yönetilmesi…

İNCELE

Havayolları

Fiyatların, özellikle erken bilet alımlarında, neredeyse otobüs bilet fiyatlarıyla aynı seviyelerde olması havayolu ile seyahat eden yolcuların sürekli olarak artmasına neden olmuştur. Artan talep, yeni havayolu şirketlerinin iç hatlarda hizmet sunmasına, mevcut firmaların yeni hatlar açmasına ve uçuş olan yerlere yönelik sefer sayılarını artırmalarına sebep olmuştur. Bugün sektörde rekabet her geçen gün artmakta, hizmet anlayışı farklılaşmakta…

İNCELE

Turizm

Ülkemizde turizm sektöründe konaklama tesislerindeki nitelikli yatak, marina ve uçak kapasitelerinin arttırılması, turizm sezonunun 12 aya yayılması, ürün çeşitliliğinin arttırılması ve dünya turizmindeki payımızın %2.5ten %4 seviyesine yükseltilmesi hedeflenmektedir. Turizmin çeşitlendirilmesi ve ülke geneline yayılması, yabancı sermaye girişinin artması, yatırımların…

İNCELE

İlaç

Ülkemizde ilaç sektöründe 40’a yakını uluslararası firma olmak üzere 130’u aşkın firma faaliyet göstermekte olup, sektör rekabetin en üst düzeyde olduğu 2.5 milyar dolarlık bir pazar haline gelmiştir. En büyük 20 şirket pazarın %80’lik bir kısmına hakimdir. Bu şartlar altında ilaç sektöründe rekabet avantajı elde etmenin önemi her geçen gün artmaktadır. İlaç sektöründe rekabet…

İNCELE

İnşaat

Gayrimenkul sektörünün gelişimi ve başarısında satış çok önemlidir. Gayrimenkul sektörü ile inşaat malzemeleri üretim sektörü arasındaki etkileşimin ülkedeki genel ekonomiye yansımaları oldukça yüksektir. Gayrimenkul sektöründe diğer bütün sektörlerde olduğu gibi müşteriler her geçen gün daha bilinçli ve seçici olmaktadır. Müşteri ile etkileşim satış ofisi…

İNCELE

Kamu

Kamu kurumlarının başarısının anahtarı üretimden pazarlamaya, mali gelir denetiminden sağlığa, güvenlikten eğitime işleyişlerinin ve faaliyetlerinin her aşamasında otomatik olarak toplanmakta olan ham verileri işleyebilme ve karar destek amaçlı olarak kullanabilmeleridir. Fortune 1000 şirketlerinin %95’nin, üniversitelerin %90’nın ve dünyada kamu kurumlarının büyük bir çoğunluğunun karar mekanizmalarında öngörüsel…

İNCELE

Akademik & Eğitim

Analitik Eğitim Yönetimi Çözümü, Eğitim sektöründe her geçen gün daha da büyümekte olan ve çok ciddi bir yatırım gerektiren büyük verileri ülkemizin yararına nitelikli bilgiye dönüştürmesini sağlamak üzere geliştirilmiş bir çözümdür. Çözüm eğitim sektörünün birbirinden ayrılamayacak üç ana noktası olan Okullara, Öğretmenlere ve Öğrencilere…

İNCELE

Enerji

Enerji sektörü hızlı ve doğru karar almanın başarıda kritik unsur olduğu önemli bir sektördür. Öngörüsel analiz çözümleri sağladığı karar desteği ile enerji sektörünün gelişmesinde son derece önemli bir pay tutmaktadır. Yıllık ve dönemsel tahminlerde sağlanacak küçük bir iyileştirme dahi orta ve büyük ölçekli enerji şirketlerinde milyonlarca dolar değerinde bir kazanım sağlamaktadır. Avustralya’da enerji sektöründe tahmin hatasında %1’lik bir artışın…

İNCELE

Pazar Araştırmaları

İş dünyasındaki rekabet her geçen gün artmakta, dalgalı bir denize benzeyen bu dünyada başarıda süreklilik doğru zamanda doğru kararlar almayı gerektirmektedir. Doğru zamanda doğru karar alabilmenin sırrı kurumsal stratejilerin sonuçlarını doğru ve dinamik bir biçimde değerlendirebilmek, yeni stratejileri bu değerlendirmelerden elde edilecek nitelikli bilgi ışığında oluşturabilmektir. Kurumların bu noktaya gelebilmeleri için kurumsal verilerinden…

İNCELE

Otomotiv

Otomotiv sektöründe üretim, satış ve pazarlama, servis, kredi, sigorta olmak üzere farklı iş kollarında birbiri ile entegre bir hizmet verme anlayışı söz konusudur. Otomotiv şirketlerinin birçoğu ikinci el pazarında da faaliyet göstermektedirler ki bu fiyat belirleme, çapraz fırsat yaratma gibi farklı konuları gündeme taşımaktadır. Bir otomotiv firması kendi üretimini veya dağıtımını yaptığı otomobiller dışında farklı markaların da ikinci elini satın…

İNCELE