IBM SPSS Conjoint müşterilerinizin tercihlerini, fiyat hassasiyetlerini daha iyi anlamanıza imkan veren conjoint analiz yöntemlerini sunan bir modüldür. Sunduğu yöntemler ile müşterilerin pazarda yer alan ürünlerini nasıl karşılaştırdığı ve hangi ürün özelliklerinin müşteri davranışını nasıl etkilediğini ortaya çıkarmanıza olanak vermektedir. Bu şekilde elde edeceğiniz bilgiler ışığında müşteri ihtiyaçlarına uygun olarak özelleştirilmiş ürün tasarımları yapabilir, fiyatlama ve pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz.

Öne Çıkan Özellikler

Kritik ürün özelliklerini belirleyin

Yeni ve mevcut müşteriler için hangi ürün özelliklerinin daha önemli olduğunu keşfedebilirsiniz.

Müşteri tercihlerini üzerindeki etkiyi değerlendirin

Müşteri tercihleri üzerinde her bir ürün özelliğinin ne kadar etkili olduğunu belirleyebilirsiniz.

Anahtar Özellikler

Orthoplan tasarım sihirbazı ile çalışmanızın temellerini oluşturabilirsiniz. Orthoplan tasarımları ile belirlenen seviyelerde farklı ürün özelliklerini birleştirerek alternatif potansiyel ürünler üretebilirsiniz. Bu şekilde kapsamlı bir analiz yapmanıza imkan verecek yeterli bilgiyi alacak şekilde sorulacak soru sayınızı azaltabilirsiniz.

Özelleştirilmiş menü sihirbazlarının yardımı ile katılımcı tercihlerini sıralayacak “plan kartları” oluşturabilirsiniz.

Plan kartlarını kullanarak elde ettiğiniz verilerde yer alan tercihlerin veya derecelendirme verilerini kullanarak ordinary least squares analizi gerçekleştirebilir ve beklenen Pazar payını simüle edecek grafikler üretebilirsiniz. Elde edilecek sonuçları kullanarak kampanya kapsamını ve hedef kitlelerini belirleyebilir, hangi ürün özelliklerinin hangi seviyede daha çok tercih edildiğini belirleyebilirsiniz. Aynı zamanda simülasyonlar yaparak alternatif ürünlerin beklenen pazar paylarını hesaplayabilirsiniz.

Katılımcıların tercihlerini ve ürün özelliklerini nasıl derecelendirdiklerini ortaya çıkarabileceğiniz etkin anketleri planlayıp, kurgulayabilir ve analiz edebilirsiniz.

Deneme sürümü bulunmamaktadır.