IBM SPSS Direct Marketing ile müşterilerinizin detaylı analizini yaparak pazarlama sonuçlarınızın başarısını arttırabilirsiniz. RFM analizi, kümeleme analizi, hedef kitle profillemesi, posta kodu analizi, eğilim skorlaması ve kontrol gurubu testleri gibi birçok pazarlama sektörüne özel analiz yöntemini kullanabilirsiniz. IBM SPSS Direct Marketing ile müşterileriniz üzerinde yapacağınız detaylı modelleme çalışmaları ile müşterileriniz daha kapsamlı tanıyabilir, pazarlama kampanyalarınızın etkinliğini arttırabilir ve kampanya bütçenizden çok daha yüksek geri dönüş elde edebilirsiniz.

Öne Çıkan Özellikler

Müşterilerinizi daha efektif gruplandırın

Müşteri demografik özelliklerini(yaş, cinsiyet, medeni hal, meslek, ikamet yeri vb.) kullanarak müşterilerinizi segmente edebilirsiniz.

Kampanya performanslarını karşılaştırın

Var olan kampanyalarınızı yeni kampanyalarınız ile karşılaştırabilir, kontrol gurup testleri uygulayabilirsiniz. Renklendirme özellikleri ile hangi test grubunun kontrol grubunun gerisinde kaldığını kolaylıkla tespit edebilirsiniz.

Kampanya geri dönüşlerini profillendirin

Test kampanyalarına olumlu dönüş yapan müşteri profillerini modelleyip, anahtar profil özelliklerini tespit ederek müşteri veri tabanınızda bu özellikleri gösteren müşterileri belirleyebilir ve kampanya hedef kitlesine ekleyebilirsiniz.

Kritik müşteri profillerini hedefleyin

Satın alma eğilim skorları oluşturabilir ve kampanya ve tekliflerinize olumlu cevap verecek müşterileri tespit edebilirsiniz. Böylelikle kampanya maliyetlerini düşürüp geri dönüşleri arttırabilirsiniz.

Posta kodu bazlı analizler tasarlayın

Pazarlama kampanyalarınıza yüksek oranda cevap veren posta kodlarını belirleyebilirsiniz. Böylelikle edinilecek bilgiyi yeni bir mağaza veya şube açarken kullanma şansına sahip olabilirsiniz.

Müşteri bazında skorlama yapın

Segmentasyon, eğilim skorlaması, profillendirme gibi model sonuçları veri setine ekleyerek yeni değişkenler oluşturabilirsiniz. XML dosyaları oluşturarak yeni gelen verilerin skorlamasını yapabilirsiniz. Sonuçları veri tabanı seviyesinde kampanya yönetimi yazılımları ile paylaşarak kampanya tasarımında doğrudan kullanma şansına sahip olabilirsiniz.

Anahtar Özellikler
Müşteri gruplarını daha kapsamlı tanıyın, kurumunuz için en aktif müşterileri tespit ederek yatırım geri dönüşünüzü maksimize edebilirsiniz. Çapraz ve üst satış gelirini arttırmayı, terk edebilecek müşterileri belirlemek gibi kampanya hedefiniz ne olursa olsun kapmaya hedef kitlesini belirlemek için gereken yöntemleri kullanarak kampanya başarınızı üst seviyelere çıkarabilirsiniz.
Pazarlama stratejilerinizin başarısını kendiniz test edebilirsiniz. Yönlendirmeli kullanıcı ara yüzü ile tüm analiz sürecinde destek alarak birkaç adımda müşterilerinizi gruplara ayırabilirsiniz. Scoring sihirbazını kullanarak verilerinizi skorlayabileceğiniz modeller geliştirebilirsiniz. Analiz sonucunda üretmiş olduğunuz görsel, kolay anlaşılır çıktılarınızı kolaylıkla Microsoft Excel’e aktarabilirsiniz.
İş hedeflerinize en iyi cevap veren yaklaşımı seçerek müşteri verilerinizi analiz edebilirsiniz. Örnek olarak müşteri kazanım stratejilerinizi besleyecek demografik veya davranış tabanlı segment modelleri geliştirebilirsiniz. RFM analizi ile müşterilerinin yaşam boyu değerini anlamanıza imkan verecek öngörüler elde edebilirsiniz.
Salesforce entegrasyonu ile salesforce verisine bağlanarak veri çekebilir, detaylı analizler gerçekleştirebilirsiniz.

Deneme sürümü bulunmamaktadır.